Wednesday, March 30, 2011

Filmed today. gold stash.

My good friend/producer that shot my HotRod tv stuff a few years back came today to shoot a friends secret stash/personal heaven that ive gone to since i was 13 years old.... scored a matchless bates seat, and tried finding the magneto to to my simplex so i can bring her home!.. heres some sneak pics of some stuff...... gotta watch tv in a few months for the rest......oh ya and its only a mile from my shop....

Tuesday, March 29, 2011

spool wheel for sale

hub is too wide for my narrow forks at 5" and i bought another one!, 3/4 bearings, nice chrome no rust at all 2.75-21 tire too, new but old and has a big crack unfortunetly... im asking $200 great deal for it email me at


Saturday, March 26, 2011


sorry i had too..

pop's sat score

For $300 my dad went and snatched up some rad shit today... him and his buddy have 5 dune buggies now between the two, its insane....he got a 441 victor too

good times

Im thinking we need to have another BBQ /party/damn good time again soon at the shop! last time ruled.....

Friday, March 25, 2011

Ironhead progress

stated putting my ironhead chop together... if you are the only one in the shop, ironhead motors will ruin your back putting them in alone there fuckin heavy.... ill make it a roller this weekend for sure.. just gotta paint the tank and fender and find a real 21" drum wheel. my spool is too wide!wanna trade wheels? anyone?

Wednesday, March 23, 2011

Tuesday, March 22, 2011


so i started on my 70' ironhead today, painted it black!!when i started to fix the molding on it i realized its raked 40 degrees or so and stretched 1 1/2"!! the reflection on the black makes it look like shit along with the lame ass cell phone picture but oh well...gunna start thrown all the 70's chopper goodness back on it saturday and hopefully be riding it in the next coming weeks! stay tuned for mega super wheelies

Sunday, March 20, 2011


im diggin these bars. time to fire up tig...

Friday, March 11, 2011

the perfect Sportster

this is how sportsters should be.... not ratted out and gay.. im gettin a 70' next week and cannot wait, my daughter needs a bike already right? i did steal this pick from a buddy steave/stocker blog.. but how epic is this damn thing? yep...

or sonny bargers of course....

Tuesday, March 8, 2011

Harley is Born!

Harley was born at 10:15 am today and healthy, she was re admiotted into the ICU for respretory problems and they dont know whats going on, please pray if you can for her!

Sunday, March 6, 2011

Jack chard part 2

This is jacks totally badass custom Preunit triumph in the early 60's, he told me he got everything he could even the frame chrome in town,got the alloy wheels which was hard to get at the time and his buddy lee hammock silver leafed the triumph logo on the tank! check the seat out!

Jack on his pre unit with his "girlfriend" at the time, after highschool

His early AJS in highschool

Jacks first car club he started in santa barbara called the Dusters, half from the photo are still alive and still live here and all have cars, thats the clubs 32 3 window they raced at santa maria and san luis drag strips throughout the 50's and 60's

Jack in his rail, racing his club mate in the 32! santa maria dragstrip

Jack Chard part 1

Well i wanna share some stuff ive grown up around and some special people in my life,so im gunna start doin photo stories/sharing some unseen fucking rad photos from the 50's 60's and 70's From here(Santa Barbara CA).... anyways, this is Jack chard,he owned 1200 cars in his life let alone 43 before he was out of highschool! he is probably the most influential mentor in my life besides my dad, i went and visited him this morning and looked at a few photo albums! epic!

Jacks sbc rail in santa maria drag strip 59'

jacks 26

jacks 28 roadster in 63'

Thursday, March 3, 2011

Beatin down sweetheart

My poor "little" 441 Victor, has taken a year of hard ass abuse. more than any new moto bike ive ever riddin or raced, after my diaper party last month she came out with 2 flats,blown out front wheel, no clutch left, a dirty carb and the poor girl doesnt even wanna start now(but still tries breaking you F'n leg).... so its time to give her a 100% rebuild and prep her for some vintage moto and desert races! next summer is gunna rule on my good ol thumper.